Julklappshets/ångest

Idag har det handlats julklappar..jisses. Jag är i princip klar med
alla. Lite till kvar bara. Men nu sitter jag här i soffan med lite ångest
nästan. Mycket pengar. Men jag tycker om att ge bort fina klappar.
Och vi är en stor släkt..så det blir mycket. Och mamma och pappa
får alltid lite extra. De hjälper mig hela tiden. Så det är de värda. Men
om man tänker på hur mycket pengar vi lägger på julklappar egentligen.
Det är sjukt. Köphets. Man kan visa sin uppskattning och omtanke utan
materiella ting. Men men. Nu har jag handlat. Kan inte sitta här med
ångest nu. Bort bort bort. Hmmm...

I helgen så åker jag och sambon till sthlm över dagen. Ska kolla gamla
stan och skansen. Bara strosa och mysa. Äta lunch på nåt gott ställe.
Ska försöka undvika drottninggatan och all hets där.

Ska även baka rischoklad till helgen. Det ska bli julklappar av det med.
Ska prova att göra med vit choklad oxå. Få se hur det går.

Nu är jag trött efter allt springande idag. Blir sängen och läsa lite. Sen sova.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback