still sick

Sjukstugan har inte slagit igen än. Fortfarande hes och snorig. Och
eftersom jag har astma så blir det extra jobbigt att andas och idag
försökte jag mig på att åka och handla. Var helt andfådd och svettig
när jag kom hem. Så det blev mera vila.

Vet inte om jag skrivit om min födelsedag. Fyllde 27/9 och hade sån
tur att båda jag och sambon var lediga. Och dagen var perfekt! Blev
väckt på morgonen med bakelse och paket på sängen. Han sjöng även
en liten liten trudelutt. :) Har ju fått resan till London lite i förväg. Sen
fick jag även två små böcker "Keep calm and carry on" och "Världens
elakaste citat", en ny magic eight ball och sen det finaste halsbandet
från Aarikka. Tittade på det när vi var i Helsingfors i somras, men blev
snål. Nu hade han beställt det. Min fina! :)



Dagen fortsatte med att vi skulle åka och köpa kött på en gård utanför
Avesta. För jag skulle även bli bjuden på trerätters på kvällen. Men när
vi kom dit så hade de stängt. På ren envishet så åkte vi till Västerås
istället och köpte finkött på citygross. Hem och börja förbereda. Sen fick
vi besök av mamma, pappa, moster och morbror som kom hem från London.
Så blev firad av dem och fick present av kussen från London. En tröja och ett
armband...skitsnygga! Blev en massa fika oxå. När de hade åkt så började
vi äta...igen. Förrätt: Marinerad rostbiff Varmrätt: Kött, "krossad" potatis med
olja och flingsalt i ugn, sparris och sås Efterrätt: Chokladpudding med grädde.
SUPERGOTT! Men jisses...mätt för flera dagar. Sen blev det "Jägarna 2" på
kvällen. Jag är supernöjd...vilken födelsedag!! :)

     

   
Mr Napkin Head kom till middagen...:)

Resten av veckan var det jobb jobb jobb. Och det var bara stress stress
stress. Det händer saker som jag inte har någon kontroll över. Och det
gör mig väldigt nervös. Men är väl bara att köra på. Hm.

På fredagskvällen var det dags att åka hem till dalarna igen. Vi skulle hem
och gå på Kopparbergs marknad och sedan fira min födelsedag. På lördagen
var det marknadsdags och vädret var superfint. Vi gick där vääääldigt länge.
Jag skulle inte handla nåt speciellt. Men blev väldigt mycket köpt. Köpte bland
annat langosbröd, ostar, salami, sidfläsk, rökt fläskfile, halsband, filt m.m. :)
Just ja. Köpte en ring och två stressägg av en kändis. Det ni. I ett marknadsstånd
stod Lamine Dieng som bland annat varit med i filmen "Vägen ut".

     

     

På söndagen var det kalas. Med hela släkten. Mycke folk och fina presenter. Synd
bara att det var då jag blev genomförkyld. Efter kalasandet så åkte vi hemåt igen.
Och på måndagen åkte C på utbildning och nu sitter jag här alldeles ensammen.
Men imorn kväll kommer mamma hit. Det ska bli roligt!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback